duminică, 6 mai 2012

Ramu sau copiii-lup

   
  

 Trăind în comunitatea umană copilul îşi formează limbajul. El învaţă semnificaţia directă între  obiecte, evenimente, însuşiri. În acelaşi timp, învaţă să combine cuvintele în propoziţii şi fraze.
     
    Limbajul se formează şi se dezvoltă la copil în condiţiile maturizării structurilor nervoase şi ale evoluţiei cunoaşterii, în relaţiile active cu oamenii din jur. Creşte bogăţia vocabularului şi evoluează sensurile cuvintelor ştiute de copil (la un an, 5-10 cuvinte, la 2 ani, până la 300 de cuvinte etc).Treptat semnificaţia se diferenţiează şi se generalizează. Pentru dezvoltarea aspectului fonetic al limbajului, prezintă importanţă auzul fonematic, integritatea aparatului fono-articulator şi mediul în care trăieşte copilul.Orice cuvânt, odată însuşit, va fi folosit într-un număr nelimitat de combinaţii.
    
      Prin prisma funcţiilor limbajului, întărim ideea că omul nu trebuie privat de mediul social, mai ales în primii ani de viaţă, pentru că natura psihicului uman este dată de natura vieţii de relaţie.Ce s-ar întâmpla dacă relaţiile fireşti ale omului cu mediul social ar fi întrerupte, suspendate sau perturbate?    Cazul aşa-zişilor copiii-lup  oferă un răspuns categoric la această întrebare. Suspendarea relaţiiilor dintre psihic şi social duce la conservarea structurilor biologice ale omului, în anumite condiţii chiar la dezvoltarea accentuată a acestora, în timp ce atributele sociale specifice omului nici nu apar. Iată câteva exemple...

        În 1781, un ţăran român a găsit în pădurile din apropierea Braşovului un tânăr de aproximativ 23-25 de ani, total sălbăticit, pe care l-a adus în gospodăria sa, încercând să-l umanizeze”.Timp de mai mulţi ani nu s-au putut obţine  decât câteva performaţe accesibile în general animalelor superioare: să umble încălţat şi îmbrăcat, să folosească lingura, să aducă apă de la fântână. Achiziţia limbajului şi a vorbirii i-a fost însă, imposibilă.

         În 1799, nişte vânători găsesc în sudul Franţei, un copil de 11-12 ani, sălbăticit, în completă stare de animalitate.Munca dedusă timp de 3 ani de către un medic pentru a-l transforma în om a fost zadarnică.

       Foarte cunoscut este şi cazul unui copil de 9 ani descoperit în India, în 1954.Copilul a primit numele de Ramu (în indiană acest cuvânt înseamnă pui de lup). Era total animalizat: scotea mugete, fugea în patru labe, îşi arăta dinţii, nu suporta lumina.Doi psihologi au încercat să-l înveţe să vorbească, dar timp de 14 ani nu au reuşit să-l facă să scoată nici un sunet verbal.

      Pe de altă parte, se constată întârziei ale achiziţiilor cognitive (de gândire) cât şi psihice la copii care sunt crescuţi în orfelinate.Spitz a făcut studii  pe  grupuri de copii crescuţi în familie, un grup crescuţi la creşă, dar luaţi acasă de mamele lor, şi un grup crescuţi la început de mamele lor, dar apoi duşi la orfelinat.În primele 4 luni, coeficientul de dezvoltare  a fost la toţi de valoare medie sau superioară mediei.S-a constatat că la copiii care au crescut în familie, coeficientul de dezvoltare  a rămas mediu sau superior; la copiii duşi la orfelinat,  acelaşi coeficient a scăzut astfel: la sfărşitul primului an de la 124 la 72, iar la  sfârşitul celui de al doilea an la 45.De asemenea s-au costatat întârzieri în ceea ce priveşte  înălţimea, mânuirea obiectelor, relaţiile sociale, vorbirea.

       Se înţelege de la sine, că omul are nevoie de semeni pentru ca, prin imitaţie, să-şi însuşească achiziţiile limbajului (pe lângă numeroase alte funcţii psihice), să se dezvolte din punct de vedere psihic, pentru că psihicul este instrumentul acestor formări.

4 comentarii:

  1. Am fost rănită și cu inima frântă când a apărut o problemă foarte mare în căsnicia mea acum șapte luni între mine și soțul meu. atât de groaznic încât a dus problema în instanță pentru divorț. a spus că nu mai vrea să mai rămână cu mine și că nu mă mai iubește. Așa că și-a făcut bagajele afară din casă și ne-a supus pe mine și pe copiii mei dureri severe. Am încercat toate mijloacele posibile pentru a-l recupera înapoi după o mulțime de cerșetori, dar fără rezultat și mi-a confirmat că și-a luat hotărârea și că nu a vrut niciodată să mă mai vadă. Marți, când veneam de la serviciu, am întâlnit un vechi prieten care a întrebat despre soțul meu. I-am explicat totul, așa că mi-a spus că singura modalitate de a-l recupera pe soțul meu a fost să vizitez un jucător de vrăji care l-a ajutat în vremurile grele. Nu am crezut niciodată în vrăji, dar nu am de ales decât să-i urmez sfatul. turnătorul m-a asigurat că îl voi recupera pe soțul meu în ziua următoare. Ce declarație incredibilă !! Nu am crezut niciodată, așa că a vorbit cu mine și mi-a spus tot ce trebuie să fac, apoi a doua zi dimineață, atât de surprinzător soțul meu care nu m-a sunat în ultimele 7 luni, m-a sunat să mă anunțe că se întoarce. Atât de incredibil !! Așa s-a întors în aceeași zi, cu multă dragoste și bucurie, și-a cerut scuze pentru greșeala sa și pentru durerea pe care mi-a provocat-o mie și copiilor noștri. din această zi relația noastră este mai puternică decât înainte, datorită ajutorului unui jucător. Deci, vă voi sfătui acolo dacă aveți vreo problemă, vă rugăm să vă sfătuiți să contactați DR AJAYI, garantez 100% că vă va ajuta să vă rezolvați problemele. Trimiteți-l prin e-mail la: drajayi1990@gmail.com SAU numărul WhatsApp / Viber +2347084887094

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ceva lipseste din povetea ta, Anonimous: experienta sotului tau cu amanta. Nu ne spui cum s-au inteles ei si din ce cauza s-a intors la tine. A fost nevoit pentru ca cu cealalta nu a mai putut sa fie? A venit pur sui simplu ca l-au ajuns remuscarile? Nu ne zici un lucru important. Care a fost motivatia lui de a se intoarce, si daca nu cumva nu mai avea o alta varianta mai atragatoare pentru el...

      Ștergere
  2. Este un privilegiu să împărtășești lumii această mărturie miraculoasă. Sunt Beth Walters din Anglia. Soțul meu a divorțat de mine cu 4 luni în urmă și am fost plin de remușcări pentru că nu știam ce să fac pentru a modifica problemele cu soțul meu. Am căutat ajutor pe internet cu privire la modul în care aș putea obține ajutor în căsnicia mea și am descoperit martori minunați despre VRAJA DE IUBIRE SĂNĂTOSĂ care a fost progresivă cu vrăjile sale. Am luat legătura cu el și iată că Dr.Wealthy mi-a spus că îmi va pregăti o vraja care să-l aducă înapoi pe soțul meu. Eram sceptic, dar nu aveam altă opțiune decât să lucrez cu el. 2 zile mai târziu, soțul meu m-a sunat că se întoarce acasă și din acea zi și până în acest moment, am trăit pașnic. S-a întors acum cu atâta dragoste și grijă. astăzi mă bucur să vă anunț cu toții că acest jucător de vrăji are puterea de a aduce înapoi iubitorii și cel mai surprinzător lucru este că dragostea noastră este foarte puternică acum, fiecare zi este fericire și bucurie. și Nu există nimic ca a fi cu omul pe care îl iubești. Îl voi recomanda pe Dr.Wealthy oricui are nevoie de ajutor. Dacă aveți vreo problemă, contactați Dr.Wealthy, vă garantez 100% că vă va ajuta !!.

    wealthylovespell@gmail.com

    Scrieți-l pe Whats-app +2348105150446

    RăspundețiȘtergere
  3. Când l-am găsit pe Dr.Ogaga, aveam o nevoie disperată să-l aduc înapoi pe fostul meu iubit. M-a părăsit pentru o altă femeie. S-a întâmplat atât de repede și nu am avut niciun cuvânt de spus în această situație. M-a părăsit după 3 ani fără nicio explicație. Îl contactez pe Dr.Ogaga prin contactul său și El mi-a spus ce trebuie să fac înainte să mă poată ajuta și am făcut ce mi-a spus, după ce i-am oferit ceea ce și-a dorit, a făcut o vrajă de dragoste pentru a ne ajuta să ne întoarcem împreună. La scurt timp după ce și-a făcut vraja, iubitul meu a început să-mi trimită din nou mesaje și s-a simțit îngrozitor pentru ceea ce m-a supus. A spus că am fost cea mai importantă persoană din viața lui și știe asta acum. Ne-am mutat împreună și el a fost mai deschis față de mine decât înainte și a început să petreacă mai mult timp cu mine decât înainte. De când m-a ajutat dr. Ogaga, partenerul meu este foarte stabil, fidel și mai aproape de mine decât înainte. Recomand cu caldura Dr.Ogaga oricui are nevoie de ajutor. E-mail: ogagakunta@gmail.com
    1) Vrăji de dragoste
    2) Vrăji de dragoste pierdută
    3) Vrăji de divorț
    4) Vrăji de căsătorie
    5) Vraja de legare.
    6) Vrăji de despărțire
    7) Alungați un Iubit trecut
    8.) Vrei să fii promovat în biroul tău/ Vraja de loterie
    9) vrei să-ți mulțumești iubitul
    Contactați acest om grozav dacă aveți vreo problemă pentru o soluție de durată
    ogagakunta@gmail.com

    RăspundețiȘtergere